dijous, 17 de març del 2011

SENSACIONS DE LA COPA 2.0

En el segon article sobre la Copa del Rei de Blanes 2011 m'agradaria parlar sobre l'efecte mediàtic i si realment ha sigut una copa 2.0 com preteníem des d'un bon principi. Sense entrar en un anàlisi exhaustiu podem dir que ha sigut la Copa que ha tingut més pes a la xarxa i després de llegir les següents ratlles em direu si tinc raó o no.
En el moment que ens van donar l'organització de la Copa a Blanes vaig tenir molt clar que calia utilitzar la xarxa al màxim per arribar a un nombre màxim de persones no només de la Península sinó obrir fronteres. Per això mateix l'estratègia va ser una doble. Per una banda crear una pàgina web que ha sigut merament informativa i per una altra crear un compte a twitter per donar cobertura informativa a allò que està passant.
De les dues experiències la que ha donat més satisfacció i la que ha donat un major impacte ha sigut la del twitter. Podem dir que ha sigut la Copa 2.0 o altrament dita Copa del Twitter ja que gràcies a l'espai de microblogs hem aconseguit fites que fins ara es resistia al món de l'esport i sobretot a l'hoquei sobre patins.
Pels qui no coneixeu el twitter dir-vos que la xarxa social consisteix en missatges curts de com a màxim 140 caràcters, el que seria com un SMS dels mòbils. A través d'això es van fent piulades (twitts en anglès) en la qual pots expressar pensaments o bé informacions. En el cas de la Copa era anar informant dels diferents esdeveniments que hi havia.
Ja quan hi va haver el sorteig de la Copa, molta gent que no va poder seguir el sorteig en directe va conèixer els emparellaments dels diferents equips. A través de l'etiqueta #copaok de 12 a 13 hores del 18 de gener es va convertir en la segona etiqueta més important, darrera de l'etiqueta que felicitava a l'entrenador del FC Barcelona, Pep Guardiola que feia 40 anys aquell dia. El més important és que es va convertir en un dels temes més seguits. Al finalitzar el dia, estava entre les 10 etiquetes (temes) més comentats del dia.
Si parlem dels dies de competició de la Copa del Rei, les coses encara van anar més bé. L'activitat es va centrar sobretot en els dies del cap de setmana i les dades són d'aquelles que alegren a un. L'etiqueta #copaok divendres es va convertir en la 4a. més seguida durant els partits, dissabte va ser la 3a. i la 2a. en els dos partits de semifinals i diumenge va arribar a ser l'etiqueta més important i fins i tot va saltar entre els temes més seguits fora del país a escala mundial gràcies als comentaris dels periodistes i dels aficionat.s
Amb aquestes dades a les mans, veiem de manera clara que la repercusió de la Copa del Rei Blanes 2011 ha estat la Copa 2.0. S'ha obert una nova via i està clar que amb les noves tecnologies l'hoquei sobre patins es pot obrir nous camins que cal saber aprofitar. De moment, ja s'ha donat un cas únic i és que l'hoquei ha saltat per un dia en motiu de la Copa com a Top Trending mundial, un fet que m'ho diuen a l'inici de la competició i no m'ho crec.
A més a més, entre els periodistes que seguim habitualment l'hoquei sobre patins va sorgir la bona idea de fer un sopar entre tots els que estem en aquesta xarxa social. Divendres 25 a la nit després dels partits de quarts de final ens vam reunir més de 20 periodistes en aquest sopar, el que coneixem com el #soparcopaok, una bona iniciativa per compartir experiències.
Retornant al tema que ens portava, vam mirar d'obrir noves vies que han sigut molt útils i que cal treballar de cara al futur. Es diu sempre que la televisió és necessària per potenciar l'hoquei. Moltes vegades, ens veiem frustrats quan no es veu tot l'hoquei que un voldria per la gran pantalla. Vist això, cal potenciar els partits a través de la xarxa. Per aquest motiu, des de la web del http://www.blaneshc.cat/ vam emetre tots els partits de la Copa del Rei aprofitant la senyal de la televisió. D'aquesta manera, podíem arribar a tot el món oferint un bon espectacle i una bona qualitat a través de la web del club.
Vist el resultat final, podem concloure que la Copa del Rei Blanes 2011 ha estat la Copa 2.0 i que esperem que marqui un abans i un després. A través de la xarxa, l'hoquei sobre patins pot rebre l'impuls que li fa falta i amb meny mitjans es pot arribar a molta més gent, només cal posar-hi imaginació.
En els propers dies seguirem parlant dels mitjans de comunicació durant la Copa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada