divendres, 20 de gener del 2017

Les marques del Marquès de la Lluna

Començo a escriure aquestes lletres una setmana després d’haver presentat el meu primer llibre. És divendres, 19.58 hores i ara m’ho miro més des de la distància i no des de l’escalfor del moment, però igualment em venen grats records de la presentació de “Les marques del Marquès de la Lluna”. 

El 13 de gener vaig presentar el meu primer llibre en solitari (vaig ser coautor de “La Guerra Civil a Tordera” al 2002 amb Toni López) a la Biblioteca de Tordera. Per què vaig triar aquest emplaçament? Molt senzill, sempre recomanen que quan presentes quelcom ho facis on et sentis més aprop dels teus i com que Tordera és el meu poble era el marc perfecte per presentar un recull de relats que potser sorprendran a més d’un/a.

Per fer la presentació em vaig deixar guiar una mica pel meu instint. En part em deia que volia defugir de les presentacions clàssiques i buscant per la xarxa vaig trobar un post interessant on optava per una presentació més desenfadada. A partir d’aquí vaig rumiar què podia fer i se’m va acudir preparar dos vídeos. 

El primer d’aquests havia de ser sobre el Marquès de la Lluna (el pseudònim que utilitzo quan escric relats eròtics). En ell hi explico com va arrencar el blog http://relatsmeus.blogspot.com.es i qui és el Marquès ja que molts dels que van venir a la presentació desconeixien la meva faceta com a escriptor de relats eròtics. Per tant, era una eina perfecta. Vaig elaborar un guió i li vaig demanar a Albert Sabater que hi posés veu. El resultat? Valora’l tu mateix!




Però aquesta no seria la única eina que utilitzaria. De fet la idea del vídeo del Marquès em va venir perquè el post que abans us comentava apostava per crear un booktrailer i a partir d’aquí vaig crear els dos vídeos. De nou vaig crear un guió i amb imatges del blog del Marquès i amb la bona veu que té l’Elisabet Megias en va sortir una presentació del llibre d’allò més escaient com pots comprovar. 




Deixant de banda aquests aspectes tècnics haig de dir que la presentació va anar rodada. Després de la presentació de la directora de la Biblioteca, Sílvia Anfrons, vaig iniciar un recorregut per la figura del Marquès de la Lluna amb la projecció del primer vídeo. Donant pas a l’explicació del llibre, la projecció del booktrailer i la lectura d’un petit fragment del llibre.

Tot plegat va comportar un acte àgil i dinàmic ja que tenia molt clar que havia de ser quelcom ràpid però que arribés a la gent. Després era el torn de la signatura de llibres amb la sorpresa que es van acabar tots i amb la satisfacció d’haver d’iniciar una llista per poder complaure a tothom. Sens dubte que la meva satisfacció va ser màxima al acabar l’acte.

A partir d’aquí se m’obren unes quantes preguntes. Hi ha qui em diu que ara que ja he publicat un llibre ja sóc escriptor. Quan llegeixo aquesta paraula penso, realment ho ets? No és una paraula que et va gran? Si faig cas a la definició de l’Institut d’Estudis Catalans m’hi podria considerar a mitges “Escriptor/a: persona que escriu llibres, que es dedica a la composició literària”. De fet és una afició això d’escriure per tant sóc escriptor a mitges i que tinc la gran sort que Ediciones Mouse m’hagi publicat aquest llibre amb un recull de relats eròtics.



Si t’interessa el llibre el pots adquirir en format ebook a la següent adreça:


O bé si vas al teu llibreter de confiança i li facilites el títol i l’ISBN del llibre i ell te’l farà arribar:

TÍTOL: LES MARQUES DEL MARQUÈS DE LA LLUNA
AUTOR: XAVIER SERRA ALBÓ
EDITORIAL: EDICIONES MOUSE

ISBN: 978-84-617780-4-1

1 comentari:

  1. Gràcies per escriure aquest article i compartir les teves sensacions / reflexions. Molt interessant per les persones que no et vam poder acompanyar el dia de la presentació i, sobretot, per les que vulguin aconseguir el llibre... ;-)
    Salut!

    ResponElimina