És condició sine qua non que si tu que em llegeixes i jo que t’escric tenim
ganes de fer una cosa conjunta el més probable és que aconseguim un bon
producte, però si tu vas per un costat i jo per un altre la cosa no anirà bé.
Un bon dia des de l’Associació d’Hostaleria de Girona es van proposar crear una
iniciativa anomenada Girona10 entre diferents estaments públics i privats, el
resultat? Un èxit de participació.
La setmana passada us parlava que calia ser positiu i no aniria malament
buscar notícies positives per demostrar que depèn de nosaltres mateixos fer el
2012 un bon any, per això avui us apropo una iniciativa que he trobat rodona i
que ha estat un èxit de participació i de màrqueting. M’explico. Durant aquest
cap de setmana s’ha celebrat el Girona10, hotels, restaurants i d’altres activitats
a 10 euros o gratuïtes amb la implicació de molta gent.
Entre els millors destins per passar les vacances 2012 segons la revista
National Geographic i la revista Frommers van escollir la ciutat de Girona. Per
aquest motiu s’ha aprofitat per celebrar la notícia durant un cap de setmana amb
moltes activitats, com visitar diferents espais de la ciutat de manera gratuïta
o bé oferir concerts i descomptes en els hotels, restaurants i comerços de
Girona per 10 euros. Tot plegat ha aportat una bona publicitat en un cap de
setmana que de ben segur tindria una ocupació ben baixa, però el Girona10 ha
fet omplir les 1500 places que es van ofertar en tan sols 10 minuts. Més de
35.000 peticions es van rebre que han reportat un bon ambient pels carrers
gironins.
En el context actual de crisi està clar que cal incentivar activitats com
aquesta. No és fàcil establir ponts de connexió entre estaments públics i
privats, però està clar que si hi ha una voluntat ferma es poden fer moltes
coses que porten una bona acollida entre la població. Perquè pensat fredament
tothom hi surt guanyant. El visitant obté serveis de qualitat a bon preu. Els
establiments que tindrien una ocupació molt baixa tenen una bona concurrència
de públic. I la pròpia ciutat obté una bona promoció i exterioritza la seva
imatge. El resultat? Girona10
No sé si serà una bona temporada turística. La gent pot triar com a destí
Girona després d’aquesta campanya, però sabeu que ben aviat hi haurà un
problema ben greu? Si tirem de frases tòpiques hi ha aquella que diu que si una
cosa va bé no la toquis. Sembla que hi ha certs estaments que això no ho
entenen. El turisme és una de les principals fonts de riquesa del nostre país i
com que va bé ara agafarem i aplicarem una taxa turística a tots els visitants
a través de les nits d’hotel...cal fer-ho? Fins a aquest punt arribarà la crisi
de voler demanar més i més? Ens queixem de l’asfixia que fa el govern central
amb temes com la pujada del IRPF, però ara agafem i aplicarem una presumpta
taxa turística, val la pena castigar un sector dinàmic?
L’error més gran que es podria fer ara mateix és crear aquesta taxa. Primer
de tot perquè perjudicaria una temporada que ja per si es preveu complicada.
Segon, cal aprofitar els conflictes a les zones del Pròxim Orient per assegurar
un tipus de client que ja ha triat Catalunya per primera vegada i podria tornar a triar-lo
com a destí turístic. Tercer, castigar als hotelers no és la mesura per treure
diners d’allà on no n’hi ha, cal cuidar el turisme i seguir essent un país
capdavanter en el sector de l’oci.
Aplicar una taxa turística a imatge d’altres destins no crec que sigui una
bona decisió. Pot ser una bona iniciativa en un context de bonança econòmica
sempre i quan es faci una consulta entre els diferents elements implicats, ja
siguin els hotelers, les associacions d’hostaleria i el propi govern. Però
aprofitar la crisi que hi ha en aquest moment amb afany recaptatori no és el
millor, no dones una bona imatge i cal saber vendre bé el producte.
De tot plegat i per potenciar el turisme em quedo amb més iniciatives com
Girona10 i d’altres que es poden organitzar. No em quedo de cap de les maneres
amb la presumpta taxa turística que es vol implementar, restaria potencialitat
al turisme i ara el que cal és promocionar-lo perquè segueixi essent un sector
dinàmic. Quan passi aquesta època de crisi ja parlarem de taxes turístiques,
fins al moment ho deixaria en el calaix de l’oblit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada