diumenge, 5 de febrer del 2012

Girona 10

Publicat a www.intocabledigital.cat el 17 de gener de 2012

És condició sine qua non que si tu que em llegeixes i jo que t’escric tenim ganes de fer una cosa conjunta el més probable és que aconseguim un bon producte, però si tu vas per un costat i jo per un altre la cosa no anirà bé. Un bon dia des de l’Associació d’Hostaleria de Girona es van proposar crear una iniciativa anomenada Girona10 entre diferents estaments públics i privats, el resultat? Un èxit de participació.

La setmana passada us parlava que calia ser positiu i no aniria malament buscar notícies positives per demostrar que depèn de nosaltres mateixos fer el 2012 un bon any, per això avui us apropo una iniciativa que he trobat rodona i que ha estat un èxit de participació i de màrqueting. M’explico. Durant aquest cap de setmana s’ha celebrat el Girona10, hotels, restaurants i d’altres activitats a 10 euros o gratuïtes amb la implicació de molta gent.

Entre els millors destins per passar les vacances 2012 segons la revista National Geographic i la revista Frommers van escollir la ciutat de Girona. Per aquest motiu s’ha aprofitat per celebrar la notícia durant un cap de setmana amb moltes activitats, com visitar diferents espais de la ciutat de manera gratuïta o bé oferir concerts i descomptes en els hotels, restaurants i comerços de Girona per 10 euros. Tot plegat ha aportat una bona publicitat en un cap de setmana que de ben segur tindria una ocupació ben baixa, però el Girona10 ha fet omplir les 1500 places que es van ofertar en tan sols 10 minuts. Més de 35.000 peticions es van rebre que han reportat un bon ambient pels carrers gironins.

En el context actual de crisi està clar que cal incentivar activitats com aquesta. No és fàcil establir ponts de connexió entre estaments públics i privats, però està clar que si hi ha una voluntat ferma es poden fer moltes coses que porten una bona acollida entre la població. Perquè pensat fredament tothom hi surt guanyant. El visitant obté serveis de qualitat a bon preu. Els establiments que tindrien una ocupació molt baixa tenen una bona concurrència de públic. I la pròpia ciutat obté una bona promoció i exterioritza la seva imatge. El resultat? Girona10

No sé si serà una bona temporada turística. La gent pot triar com a destí Girona després d’aquesta campanya, però sabeu que ben aviat hi haurà un problema ben greu? Si tirem de frases tòpiques hi ha aquella que diu que si una cosa va bé no la toquis. Sembla que hi ha certs estaments que això no ho entenen. El turisme és una de les principals fonts de riquesa del nostre país i com que va bé ara agafarem i aplicarem una taxa turística a tots els visitants a través de les nits d’hotel...cal fer-ho? Fins a aquest punt arribarà la crisi de voler demanar més i més? Ens queixem de l’asfixia que fa el govern central amb temes com la pujada del IRPF, però ara agafem i aplicarem una presumpta taxa turística, val la pena castigar un sector dinàmic?

L’error més gran que es podria fer ara mateix és crear aquesta taxa. Primer de tot perquè perjudicaria una temporada que ja per si es preveu complicada. Segon, cal aprofitar els conflictes a les zones del Pròxim Orient per assegurar un tipus de client que ja ha triat Catalunya  per primera vegada i podria tornar a triar-lo com a destí turístic. Tercer, castigar als hotelers no és la mesura per treure diners d’allà on no n’hi ha, cal cuidar el turisme i seguir essent un país capdavanter en el sector de l’oci.

Aplicar una taxa turística a imatge d’altres destins no crec que sigui una bona decisió. Pot ser una bona iniciativa en un context de bonança econòmica sempre i quan es faci una consulta entre els diferents elements implicats, ja siguin els hotelers, les associacions d’hostaleria i el propi govern. Però aprofitar la crisi que hi ha en aquest moment amb afany recaptatori no és el millor, no dones una bona imatge i cal saber vendre bé el producte.

De tot plegat i per potenciar el turisme em quedo amb més iniciatives com Girona10 i d’altres que es poden organitzar. No em quedo de cap de les maneres amb la presumpta taxa turística que es vol implementar, restaria potencialitat al turisme i ara el que cal és promocionar-lo perquè segueixi essent un sector dinàmic. Quan passi aquesta època de crisi ja parlarem de taxes turístiques, fins al moment ho deixaria en el calaix de l’oblit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada